Statystyki z 38 portali nieruchomości: Ogłoszenia bezpośrednie na OtoDom są najdroższe
Przeanalizowaliśmy 164232 bezpośrednich ogłoszeń sprzedaży, wystawionych na 38 portalach w styczniu. Ponieważ portale różnicują swoje cenniki w zależności od lokalizacji oraz segmentu rynku, jako modelową przyjęliśmy ofertę sprzedaży mieszkania w Warszawie, wykupioną na 30 dni, bez dodatkowego promowania. Czy cena ogłoszenia jest kluczowym czynnikiem przy wyborze portalu? Jak radzą sobie darmowe serwisy?
Porównanie cenników ogłoszeń portali nieruchomościowych nie jest zadaniem łatwym. Serwisy te oferują bowiem wiele opcji wyróżnienia, podbicia ofert, dodania przyciągających uwagę znaczników czy opublikowania ogłoszenia w więcej niż jednym medium. Również czas wyświetlania ogłoszenia na stronie bywa zróżnicowany.
Nawet standardowe, niepromowane ogłoszenia nieco różnią się na poszczególnych portalach. Np. opublikowanie oferty w serwisie Adresowo może być darmowe, jednak należy pamiętać, że wówczas koszt przechodzi na potencjalnego kupca, który musi zapłacić by odsłonić nasz numer telefonu. To z pewnością ogranicza efektywny zasięg oferty.
Inne serwisy, takie jak OLX, budują swoją pozycję rynkową dzięki publikacji bezpłatnych ogłoszeń sprzedażowych w większości kategorii, a zarabiają na tej popularności oferując płatne ogłoszenia dotyczące m.in. nieruchomości. Z kolei Lento publikuje ogłoszenia bezpłatnie, jednak wprowadza limity bezpłatnych ogłoszeń (50 w przypadku mieszkań na sprzedaż).
Warto pamiętać także, że niektóre serwisy uzależniają cenę ogłoszenia od lokalizacji nieruchomości. Na takie szczególne traktowanie zasługuje zwykle Warszawa lub całe województwo mazowieckie.
Tak wygląda zestawienie cen na najpopularniejszych serwisach z ogłoszeniami bezpośrednimi:
Jak widać na wykresie, cenowe widełki proponowane przez poszczególne serwisy są bardzo szerokie. Jednak popularne wśród ogłoszeniodawców serwisy znajdziemy zarówno pośród tych bezpłatnych, jak i tych, którym trzeba uiścić opłatę kilkudziesięciu złotych.
Jak kształtują się ceny na pozostałych portalach? Ile ogłoszeń bezpośrednich na nich zamieszczono? Czy bezpłatne serwisy ogłoszeniowe są bardziej popularne? Przekonaj się pobierając styczniowy numer biuletynu „Portale ogłoszeniowe w liczbach”.